NJ 4.A

Učivo

Zde budete dostávat úkoly. Červeně psané pokyny neopisujte, úkoly budete psát do sešitů nebo pracovních sešitů. ZP

1. hodina                                                                  den 16. März 2020

Nauč se slovíčka ze stránky 43, 44 (prac. sešit str. 47)

Do sešitu napiš datum a další poznámky  :

Slovní zásoba 

1. pozor na slovesa s odlučitelnou předponou: Ich packe meine Geschenke aus. (Vybaluji své dárky.)

2. příbuzný – skloňuje se jako přídavné jméno

                      der Verwandte, ein Verwandter, mein Verwandter (příbuzný)

                     die  Verwandte, eine/meine Verwandte (příbuzná)

                      die/meine Verwandten (příbuzní)

Uč. str. 43

Přečti si text (Teil 1, Teil 2) + doplň cvičení 5b/str. 43 v pracovním sešitě.
 Mein Geburtstag
Napiš do sešitu (zkus alespoň 10 vět podle návodných otázek)
Prac. sešit 6/str. 42 – oprav v mailu chyby.

Pokud si nebudeš vědět rady, dej mi vědět mailem, ozvu se.

                    


3. hodina:

den 18. März

Zkontroluj si cv. 7 v u4. a PS (viz výše)

Préteritum  sloves být a mít ( sein, haben )

Přítomný čas těchto sloves již známe, víme, proč jsou nazývána slovesa pomocná a dnes se naučíme jeden z minulých časů a to préteritum ( souminulý čas ).

Je to snadné.

Sloveso SEIN

Naučíme se tvar 1. osoby čísla jednotného a dále časujeme pomocí nám už známých koncovek

1. ich war - byl /a/ jsem wir waren - bylijsme
2. du warst - byl /a / jsi ihr wart - byli jste
3. er, sie, es war - on,ona,ono byl /a/ sie waren - byli

!!!!!!!! Nyní už vidíte, na co si dát pozor. 1. a 3. osoba čísla jednotného je bez koncovky, má stejný tvar.

Příklady: Ich war krank. (Byl jsem nemocný.)

Wo warst du? (Kde jsi byl?)

Waren sie zu Hause? (Byli doma?)

Sloveso HABEN

1. ich hatte - měl /a / jsem wir hatten - my jsme měli
2. du hattest -ty jsi měl ihr hattet - vy jste měli
Er, sie, es hatte - on, ona, ono měl /a/ sie hatten - oni měli

Příklady:

Ich hatte Hunger. (Měl jsem hlad.)

Wir hatten Ferien. (Měli jsme prázdniny.)

Hattest du Zeit? (Měl jsi čas?)

U4.str. 46/9

a) Pročti si rozhovor + nauč se slovíčka

c) Napiš do sešitu dané věty v préteritu.

PS str. 44/ 11 Doplň a), napiš celé věty v préteritu do cv. b)

PS str. 44/12 Napiš 5 vět o sobě v préteritu, začni časovým údajem (Gestern war ich.../hatte...) 

Zkus na internetu následující cvičení (zkopíruj adresu a zadej):

https://www.skolasnadhledem.cz/search?query=pr%C3%A9teritum

4. hodina

den 23. März

Zkontruluj si cvičení z minulé hodiny:

Uč. str. 46/9: Mein G. war super. Das Essen war gut. Die Musik war klasse. Waren deine Eltern zu Hause? / Ich hatte viele G. Hattest du gute M.? Wart ihr bei dir ... Hattet ihr Spaß?

PS str. 44/11 a) letztes Jahr,letzten Monat, vorgestern, gestern, heute, morgen

b) 1.M. F. war letzte Woche krank. Wir hatten l. M. keine Schule. 3. Wart ihr l. Jahr in der Schweiz? 4. Wir waren letztes Jahr in Ö. 

Lze i nepřímý pořádek slov: L. Jahr waren wir in Ö. ...

Uč. str. 47/11

Zopakuj:Časové údaje: wann? (kdy) – bezpředložkové (minulý týden,... ) se používá v NJ ve 4. pádě!

m. rod: letzten Monat, Juni, Tag, Mittwoch

stř. rod: letztes Jahr, Wochenende

ž. rod: letzte Woche (minulý týden)

a) Napiš otázky v minulém čase (použij minimálně 6 časových údajů 1 -6 ze zeleného pole) a pošli mi je v pondělí 23.3. nejpozději do 18. 00 hodin na můj mail, abych měla jistotu, že látce rozumíš.

Zkontroluj si stránku 48 v učebnici, jestli toto vše zvládáš.

Nauč se všechna slovíčka 12. lekce – pozor na slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.

Ještě se budeme vracet ke str. 45, ale slovíčka se uč.

5.+ 6. hodina

den 24. März

den 25. März

Podívej se na str. 45 v učebnici.

Udělej v PS cv. 9/str. 43

Napiš do školního sešitu následující učivo:

OZNAČENÍ MÍRY, HMOTNOSTI A MNOŽSTVÍ PO ČÍSLOVKÁCH

Poznámka 2: hovorově se užívá Glas v označení míry i v množném čísle: spisovně 2 Glas Bier/ nespisovně 2 Gläser Bier.

Vypracuj cv. 8/str. 43 do PS. a) Nezapomeň na člen a mn. číslo. 

b) 1,5-Liter-Flasche = Eineinhalb-Liter- Flasche

Přelož a napiš do sešitu:

1. Musíš obstarat pět lahví minerálky, příbory a sklenice.

Du musst 5 Flaschen Mineralwasser, Bestecke und Gläser besorgen.

2. Chtěl bych dvě sklenice vína.

Ich möchte/ich hätte gern zwei Glas Wein.

3. Nepijeme kávu, proto bychom chtěli dva šálky čaje.

Wir trinken keinen Kaffee, deshalb möchten wir zwei Tassen Tee.

4. Kdo zaplatí ten narozeninový dort?

Wer bezahlt die Geburtstagstorte?

Vypracuj cv. str. 46 v PS (kromě poslechového)

Zkopíruj si adresu a podívej se na videa:

https://www.youtube.com/watch?v=B9drRIZjJ0c 

https://www.youtube.com/watch?v=7EgeZGDhu-U

PROSÍM

Vypracovávej si zadané úkoly ze všech předmětů denně, pokud se látka nakupí, nemáš šanci vše zvládnout a projeví se to i v hodnocení.Pokud máš úkol zaslat vyučujícím, udělej to v termínu.Zkus sledovat i vzdělávací programy na ČT 2 odpoledne v televizi.A dávej na sebe pozor.

ZP 

7. hodina

den 30. März

Zkontroluj si ükoly: překlad viz výše modře, PS níže.

Zopakuj si préteritum s. sein a haben, udělej cv. 9/str. 43 v PS a pak si také cvičení zkontroluj.

VAZBA es gibt

Pomocí vazby es gibt se v němčině vyjadřuje skutečnost, že něco: je, existuje, vyskytuje se. Vazba es gibt se pojí jak s jednotným číslem, tak i množným číslem.

Důležité je také nezapomenout na to, že es gibt se pojí výhradně s 4. pádem (Akkusativ) = pozor na mužský rod!

In unserer  Stadt gibt es drei Grundschulen, ein Gymnasium, einen Bahnhof, aber keinen Flughafen. (V našem městě jsou 3 základní školy, jedno gymnázium, ale žádné letiště).

Místo gibt es se běžně užívá i zkrácená verze gibt`s {gi:bts], ale v pozici es gibt zkrácená verze není možná.

Pokud ti to tvé technické prostředky umožní, podívej se na tuto prezentaci

https://slideplayer.cz/slide/2940511/ 

Úkol:

Napiš do sešitu cv. 3/PS str. 48.

Nauč se slovíčka ze str. 49, 50 - pozor na Museen.

Když by bylo něco nejasného, ozvi se.

8. hodina

den 31. März

Zkontroluj si cv. 3 PS/str. 48.

Vypracuj cv. 1/str. 48 v PS (doplň vhodná slova z nabídky nahoře).

Cv.2/ 48 v PS: odhal přesmyčky, slovíčka napiš podle vzoru (i člen, mn. číslo)

Přečti si texty, 5/str. 51 v uč, přiřaď k textu 1 a textu 2 obrázky + napiš do sešitu. (Text 1 = Bild...,...)

im 2. (= zweiten) Stock = v 2. poschodí (v1. = im ersten, v 3. = im dritten, ve 4. = im vierten, v 5. = im fünften Stock).

Udělej cv. 5/str. 49 v PS (stačí pospojovat).

Nauč se slovíčka ze str. 51, doplň:

in der Nähe von + 3. pád (von Hlinsko, von unserem Haus) = blízko Hlinska, v blízkosti H.

Zopakuj si 3. pád (Dativ).

9. hodina

den 1. April 

Zkontroluj si cv. PS 1,2,5/str. 48,49. 

Předložky se 3. pádem.

Předložky, které se pojí výhradně s 3. pádem. Nejdůležitější jsou tyto:

aus

aus [aʊ̯s] = z, ze. (směřování zevnitř, materiál)

Die Kinder kommen aus der Schule.(Děti přicházejí ze školy.) Sie kommt aus Bern. (Pochází z Bernu.)Der Ring ist aus Gold. (Ten prstýnek je ze zlata.) 

bei

Předložka bei [baɪ̯] znamená u (něčeho, někoho)) nebo "v blízkosti (něčeho)". Sloučením s určitým členem dem vznikne beim.

Maria ist gerade beim Arzt. (M. je právě u lékaře.)

Wir treffen uns beim Kino. (Setkáme se u kina.)

Ich wohne bei meinen Eltern. (Bydlím u svých rodičů.)

mit

Předložka mit [mɪt] často vyjadřuje to, co český 7. pád.

Mit dem Flugzeug ist die Reise schneller. (Letadlem je ta cesta rychlejší.) Wir fahren mit dem Bus. (Jedeme autobusem.)

Jinak většinou znamená s, se.

Ist er mit seiner Freundin im Theater? (Je se svou přítelkyní v divadle?)

Ich will mit dir gehen. 

nach

Významů předložky nach [naːx] je více – ty nejdůležitější:

 Zaprvé je to po (něčem).

Wohin gehst du nach dem Film? (Kam jdeš po tom filmu?) Es ist fünf Minuten nach sechs.

Dále touto předložkou udáváme směr (doprava/doleva, na světovou stranu, do konkrétního města či státu – musí být středního rodu).

Morgen fliege ich nach Barcelona, nach Spanien.(Zítra letím do Barcelony, do Španělska.) Viele Leute wollen nach Westen gehen.

seit [zait]

časové od (ale děj musel začít v minulosti a pokračuje dále), někdy překládáme "už"

Seit drei Wochen gehen wir nicht zur Schule. (Už tři týdny nechodíme do školy.)

von

 předložka von /fɔn/ je  používána v rozličných významech, z nichž nejdůležitější jsou dva. Zaprvé je to z (něčeho, směřování odněkud někam)):

Wir fahren von Wien nach Prag. (Jedem z Vídně do Prahy.)

Zadruhé je to od:

Sie ist weg von Freitag bis Sonntag. (Je pryč od pátku do neděle.)

Sloučením s určitým členem dem vznikne vom.

Das ist der Anfang vom Ende. (To je začátek konce)

Meine Mutti kommt von der Arbeit um 6 Uhr. (Moje maminka přijde z práce v 6 hodin.)

Das ist ein Brief von meinem Freund. (To je dopis od mého přítele.)

Was will er von mir? (Co ode mne chce?)

zu

Předložka zu /ʦuː/ má dva základní významy - k a do.

Geh zum Teufel! (Jdi k čertu.)

Warum gehst du nicht zur Arbeit? (Proč nejdeš do práce?)

Sloučením s určitým členem dem vznikne zum, kombinací s der potom zur.

Komm zu mir, bitte! (Pojď ke mně, prosím!)

Wann geht Eva zur Schule?  (Kdy půjde Eva do školy?)

Další materiály k předložkám – podívej se.

https://www.nj.cz/predlozky.html 

https://www.youtube.com/watch?v=wMaShsKJEfo 

Zopakuj si 3. pád:

1. p. der (ein, kein, mein) Hund              3. p. dem (einem, keinem, meinem) Hund

        das (ein, kein, mein) Pferd              3. p. dem (einem, keinem, meinem) Pferd

       die (eine, keine, meine) Katze         3. p. der (einer, meiner, keiner) Katze

       die (0, keine meine) Hunde           3. p. den (0, meinen, keinen) Hunden

Osobní zájmena:

ich – mir     du – dir      er – ihm     sie – ihr   es – ihm   wir– uns    ihr– euch 

  sie /Sie – ihnen/Ihnen

Přelož:

Jedeme z Hlinska do Berlína. Wir fahren von Hlinsko nach Berlin.

Přijdeš ke mně? Kommst du zu mir?

Po neděli máme prázdniny. Nach dem Sonntag haben wir Ferien.

Vezmi tu knihu z regálu. Nimm das Buch aus dem Regal.

10. hodina

den 6. April 2020

Zkontroluj si a oprav úkol (výše modře).

Zkopíruj si a podívej se na následující videa, vysvětlují předložky se 3. pádem a osobní zájmena.

https://www.youtube.com/watch?v=UKMHGY8tgDE 

https://www.youtube.com/watch?v=nW7wuEENN9w 

Zkus test na předložky se 3. pádem (gegenüber + 3. pád = naproti , g. dem Haus...)

https://www.nemecky.net/testy/zakladni-test/predlozky-se-3-padem-13/

V následujícím videu uslyšíš slovíčka k tématu město, zkus napodobit výslovnost jednotlivých slovíček (pošta,...), nejde mi o celé věty.

Pro zvídavé: man + 3. osoba č. jednotné nahrazuje trpný rod (ten se také budeme učit): Hier kann man enkaufen.= tady se dá nakupovat (tady člověk může nakupovat.)

https://www.youtube.com/watch?v=ugKI1-XIMn8

V úterý 7. 4. se v 10.30 uslyšíme, tak si připrav dotazy na to, čemu nerozumíš.

11. hodina

den 7. 4. 2020

Dnes budeme společně opakovat 12. lekci a z 13. lekce vazbu es gibt a předložky se 3. pádem.

 Úkol na středu = přelož:

1. Byl na tom dobře. Er war gut drauf.

2. Kdy se koná ten koncert? Wann findet das Konzert statt?

3. Měl jsi hlad? Hattest du Hunger?

4. Hádali se.  Sie hatten Streit.

5. Mám narozeniny, proto pořádám oslavu. Ich habe Geburtstag, deshalb mache icheine Party.

6. Naši příbuzní k nám nepřijdou. Unsere Verwandten fahren nicht zu uns.

12. hodina

den 8. April 2020

Wegbeschreibung (popis cesty)

 Podívej se na následující video – obtížnost A1/A2 (podstatná část = 0 – 5 minut) a vypiš si do sešitu minimálně 20 vět (ale i více),
které popisují cestu. Napiš si i otázku: Entschuldigung, wie.... – stačí 1 konkrétní příklad.
Přečti si text v uč. na str. 52 a nauč se slovíčka ze str. 52.

https://www.youtube.com/watch?v=mhnqzi4C70o 

 Můžeš se podívat i na další video, ale to je trochu těžší:

https://www.youtube.com/watch?v=ow6HnnMelos 

Wir sehen uns nächste Woche.

Ich wünsche euch frohe Ostern, viel Spaß und schöne Feiertage! ZP 

13. hodina

den 14. April

Zkontroluj si úkol ze 7. 4.(modře výše).

Nauč se slovíčka z 13. lekce ze str. 49 – 53 a obraty, které sis vypsal minulou hodinu k orientaci.

Doplň do cv 7/str. 49 PS pokyny.

Podívej se do učebnice na str. 52,jak bys popsal cestu od nádraží k divadlu? Jak by zněla otázka? Promysli si i další varianty.

Zopakuj si pčedložky se 3. pádem a doplň cvičení 10/str. 51 v PS.

14. hodina, 15. hodina

den 15.und 20. April 

15., 16. hodina

Zopakuj, doplň a douč se veškeré zatím probírané učivo

Discord – zúčastnila se polovina žáků, další společná hodina proběhne v úterý 21. 4., prosím, doplňte si veškerou látku, naučte se vše potřebné (viz požadavky výše), nerada bych konzultovala vaši přípravu s rodiči, ale myslete na to, že nemáte prázdniny (výtka se přirozeně netýká všech).

Pokud se z nějakého důvodu nebudeš moci výuky zúčastnit, pošli mi SMS.

16. hodina

den 21. April

Společné opakování

17. hodina

den 22. April

Pro ty, kteří nevypracovali úkol (14 žáků): Napiš a pošli na mail nemcina4.apodana@seznam.cz (ofoť, použij JPG) do čtvtka 8.00 ráno minimálně 20 vět z videa k tématu orientace ve městě https://www.youtube.com/watch?v=mhnqzi4C70o 

Ve čtvrtek se k tématu opět vracíme a musíte reagovat.

Pokud se z nějakého důvodu nebudeš moci výuky zúčastnit, pošli mi SMS, jinak volám po "hodině" rodičům. 

18. + 19. hodina

den 27. April/ den 28. April

PERFEKTUM

Nejdříve se podívej na následující video:

https://www.youtube.com/watch?v=WR3ZHHw4dyU 

PAK si napiš látku (prosím, napiš vše, máš na to 2 hodiny).

Až budeš mít látku napsanou, podívej se na další videa (minimálně na to tučně vytištěné).

https://www.youtube.com/watch?v=4BkM4AUvKtU 

https://www.nemcina-zdarma.cz/article/2019010301-minuly-cas-perfektum

https://i-lector.com/clanek/perfektum/ 

20. hodina

den 29. April

Kdo nedodal 20 vět na téma orientaci ve městě na nemcina4.apodana@seznam.cz (ofoť, použij JPG,   předmět = orientace ve městě) 

https://www.youtube.com/watch?v=mhnqzi4C70o,
 
má nejvyšší čas, pokud mi práci nepošlete během zítřka, 5 už mazat nebudu!

Znovu si pročti učivo o perfektu a podívej se určitě na internet (viz výše).

Vypracuj do pracovního sešitu cv. 12/52.

Opiš do sešitu následující věty a převeď je do perfekta:

1. Wir lernen den ganzen Tag Deutsch.

2. Was suchst du in dem Buch?

3. Wir besuchen unsere Oma.

4. Fotografierst du gern?

5. Kauft ihr alles ein?

6. Sie essen Pizza. 

21. hodina

den 4.Mai

Zkontroluj si úkoly z minulé hodiny.

1. Wir haben den ganzen Tag Deutsch gelernt.

2. Was hast du in dem Buch gesucht?

3. Wir haben unsere Oma besucht.

4. Hast du gern fotografiert?

5. Habt ihr alles gekauft?

6. Sie haben Pizza gegessen.

PS 12/52:

DISCORD: nezapomeň – v úterý v 10. 30. Nauč se /zopakuj si fráze k tématu orientace ve městě. = 22. hodina

23. hodina 

den 6. Mai

Zopakuj si orientaci ve městě.

Očísluj v PS cv. 13/52.

Přelož do čtvrteční společné hodiny:

1. Půjdete pořád rovně a na druhé křižovatce doprava. (die Kreuzung)

2. Půjdete kolem pošty.(an + 3. pád + vorbeigehen)

3. Ta lékárna je na levé straně vedle nemocnice.

Doplň v pracovním sešitě cv. 1 – 3/54. 

Pozn. ke cv. 2 : K. musí nejdříve jít 5 minut k autobusové zastávce. Tady potká své kamarádky. Jedou společně 10 minut autobusem (= s). Ke škole jdou 5 minut.

24. hodina

den 11. Mai

Znovu se podívej na video o perfektu a prostuduj učivo o perfektu smíšených a silných sloves.

LB 54/11 – přečti si a přelož text, přiřaď fotky k částem textu (budu se ptát).

LB 55/13 – doplň do vět správná příčestí z nabídky, napiš do sešitu podmět + pomocné sloveso + příčestí.

1. ich habe......

25. hodina

den 12. Mai

Společná kontrola samostatné práce z 24. hodiny.

PS cv. 4/54 – napiš věty v minulosti.

Nauč se všechna slovíčka 13. lekce.

26. hodina

Zopakuj si tvoření perfekta.

Napiš do sešitu a nauč se tato silná slovesa:

fahren (b. a) : Wir sind nach Deutschland gefahren. (Jeli jsme do Německa).

Všimni si, že kmen se mění stejně – mitfahren (b. a): Bist du auch mitgefahren?

Podstatně změní kmen sloveso gehen a stehen:

gehen ( b. gegangen): Ich bin nach Hause gegangen.

stehen (h. gestanden): 

Srovnej:

stehen: Er hat eine Stunde vor dem Kino gestanden. (Stál hodinu před kinem).

verstehen: Haben Sie mich verstanden? (Rozuměl/i jste mně?)

aufstehen: Er ist um 6 Uhr aufgestanden, (Vstal v 6 hodin.) Změna stavu, proto pomocné sloveso sein.

Ve čtvrtek budeme perfektum procvičovat.

27. hodina

den 18. Mai

Uč. str. 57: pročti krátké texty a přiřaď k nim odpovídající obrázky, řešení napiš do sešitu (A1...).

Promysli cv. 2/str. 58 v uč.

Napiš do PS cv. 2b/str. 56.

Stále si opakuj perfektum.

28. hodina

den 19. Mai

Discord – zopakujeme perfektum + učivo z 28. hodiny.

Podívej se na videa:

https://www.youtube.com/watch?v=SCWPE0FH0iI 

https://www.youtube.com/watch?v=D_n6dgz6kvI 

29. hodina

den 20. Mai

Uč. 2/58

Promysli si otázky (10 otázek) a odpovědi na otázky podle cvičení 2/58, téma = prázdniny.

eveď následující věty do perfekta, ofoť a pošli na nemcina4.apodana@seznam.cz (použij JPG, předmět = příjmení, perfektum) nejpozději do pátku 22. 5 do 18. 00 hodin.

1. Ich mache gerne Sport.

2. Spielst du Klavier?

3. Wir bleiben zu Hause.

4. Ich verstehe Sie nicht.

5. Wohin geht ihr?

6. Peter besucht das Gymnasium von K. V. Rais.

30. hodina

den 25. Mai

Napiš do sešitu:

LB /59 Reisegepäck

Ich fahre in die Ferien und packe meinen Koffer.

                      4. p. M Sg       F Sg       N Sg               PL                        vše = 1. zmínka

Ich nehme einen Pulli, eine Hose,ein T-Shirt und Sportschuhe mit.

Sloveso mitnehmen (vzít s sebou):

Přít. čas: Sg 1. ich nehme mit                        Pl 1. wir nehmen mit

                    2. du nimmst mit                             2. ihr nehmt mit

                    3. er nimmt mit                                3. sie /Sie nehmen mit

Perfektum: Sg. 1. Ich habe mitgenommen

                           2. du hast mitgenommen ..................

DÚ: Napiš do sešitu: Ich fahre in die Ferien und packe meinen Koffer. Ich nehme... mit. (Doplň alespoň 10 věcí a pošli nejlépe ještě dne (maximálně do zítřka do 18 hodin) na nemcina4.apodana@seznam.cz (použij JPG, předmět = tvé příjmení, Kofferpacken).

Promysli si cv. 3/59 uč. a doplň podle zadání cv. 3/57 v PS.

31. hodina

den 26. Mai

Uč. str. 60/5

 Promysli si, jak bys popsal Petrův denní program v minulosti ( plnovýznamová slovesa sein, haben v préteritu, ostatní v perfektu), používej časové předložky um, von – bis, zwischen).

Slovesa: wecken j-n (někoho vzbudit, pravidelné), aufstehen (vstát, nepravidelné)

              zu Mittag/ Abend essen (nepravidelné)

               schlafen gehen (nepravidelné)

              schlafen (hat geschlafen)

PS str. 58/5: Přečti si text a zakřížkuj richtig/falsch, označ si místo v textu, abys dokízal správnost svého tvrzení.

32. hodina

den 27. Mai

Promysli: Was habe ich gestern (heute) gemacht?

Uč. 6/60 Napiš do sešitu: Lernen in den Ferien

a napiš 3 argumenty pro a 3 proti učení se o prázdninách (můžeš i za sebe = ich...)

Napiš Peters Tagesablauf a vymysli alespoň 8 vět v minulém čase, ofoť a pošli na nemcina4.apodana@seznam.cz (použij JPG, předmět = příjmení, Tagesablauf) nejpozději do soboty 30. 5 do 18. 00 hodin. 

Př.. Um halb acht ist er.....

33. hodina

den 1. Juni

PS 59/6 Napiš věty .

Uč.61/7 Přečti a přelož článek o výletu do Stuttgartu.

PS 59/7 Oprav 8 pravopisných chyb v textu (velká písmena, zdvojené souhlásky...)

PS59/8 a) zkus doplnit tabulku slovesných tvarů a pak dosadit vhodná slovesa do vět b)

V úterý budeme vše kontrolovat + otázky Was hast du gestern gemacht.

34. hodina

den 2. Juni

Discord:  Kontrola 14. lekce, reakce hodnotím. Právě tak odeslané /neodeslané DÚ.

35. hodina

den 3. Juni

Prostuduj si učebnici str. 62: Zopakuj – bezpředložkové určení času se 4. pádem:

mužský rod – letzten Monat (minulý měsíc), letzten Januar

ženský – letzte Woche

střední – tetztes Jahr

PS 60/10 doplń

PS 60/12 Napiš věty (plnovýznamová slovesa sein, haben v préteritu, ostatní v perfektu),ofoť a pošli do soboty 6. 6. 2020 na nemcina4.apodana@seznam.cz. Předmět = přjmení, PS 12/60

Uč se perfektum nepravidelných a smíšených sloves!

36. hodina den 8. Juni

Opakuj si perfektum, v přehledu gramatiky v PS na str. G3 – 4 si doplň české výrazy k následujícím nepravidelným slovesům, tato slovesa se mohou objevit v textu, určitě se je nauč:

 anfangen = začít, aufstehen = vstát, bleiben = zůstat, einschlafen = usnout, essen = jíst, fahren = jet, fernsehen = dívat se na televizi, fliegen = letět, geben = dát, gehen = jít, kennen = znát, kommen = přijít, lesen = číst, liegen = ležet, mitbringen = přinést s sebou, mitnehmen = vzít s sebou, nehmen = vzít, schlafen = spát, schreiben = psát, sehen = vidět, sprechen = mluvit, stehen = stát, trinken = pít, verlieren = ztratit, + verstehen (hat verstanden) = rozumět

PS str. 61: Udělej si do PS cvičené Leseecke + Meine Ecke.

Was hast du gestern gemacht? Opakuj si.

37. hodina

den 9. Juni

Discord: opakování.

Promysli ucelené vypravování : Was habe ich gester gemacht?

LB 63/13 Eine Postkarte aus den Ferien: přečti si a přelož text.

38. hodina

den 10. Juni

LB S68: Najdi si na Internetu obrázku k městům na pohlednicích.

13b/63 Vyber si jedno město z pohlednice a napiš (kamarádovi, rodičům, babičce,...) pohlednici z dovolené. Ofoť a pošli do soboty 13. 6. 2020 do 18 hodin na nemcina4.apodana@seznam.cz. Předmět = přjmení (tvé!),Postkarte.

39. hodina + 40. hodina (= poslední hodiny distanční výuky)

den 15. + 16. Juni 2020

Kdo ještě neposlal "pohlednici"?!

UPOZORNĚNÍ: 1. hodinu NJ ve škole budete psát test – převod 14 vět z času přítomného do perfekta.

Uč. str. 65 přečti si  Die Nervensäge.

Prostuduj si učebnici str. 68 (Wortschatz trainieren), 69.

Zopakuj si základní gramatiku ze str. 67. Do sešitu si napiš doplněné věty – každou na další řádek (budu kontrolovat v úterý a pak ve škole).

SEŠIT: LB S. 67

Diese Grammatik habe ich gelernt:

Die Lampe  steht auf dem Schreibtisch.

...du...

5. A – ZKUSTE SE PŘIHLÁSIT DO CLASSROOMU:  zswvuiv 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky